
Διεθνής Σύμβαση για την ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα
SOLAS

Μία από τις πιο σημαντικές διεθνείς συνθήκες που διέπουν τα εμπορικά πλοία είναι η Διεθνής Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS)
Τα πλοία των συμβαλλόμενων εθνών πρέπει να φέρουν διάφορα πιστοποιητικά SOLAS επί του σκάφους, συμπεριλαμβανομένων των παρακάτω:
- Διεθνές Πιστοποιητικό Εξοπλισμού Ασφάλειας Πλοίου: Αυτό το πιστοποιητικό επαληθεύει την επιχειρησιακή ετοιμότητα όλου του εξοπλισμού ασφάλειας πλοίων σύμφωνα με το Κεφάλαιο III της SOLAS. Το έντυπο Ε, το οποίο αναφέρει λεπτομερώς όλο τον εξοπλισμό ασφαλείας που απαιτείται για να βρίσκεται στο πλοίο, πρέπει επίσης να συνοδεύει το πιστοποιητικό.
- Πιστοποιητικό Ελάχιστου Ασφαλούς Επάνδρωσης: Αυτό το πιστοποιητικό απαριθμεί τον ελάχιστο αριθμό πληρώματος επί του σκάφους που απαιτείται για την ασφαλή λειτουργία ενός σκάφους, όπως ορίζεται στο Κεφάλαιο V της SOLAS.
- Διεθνές Πιστοποιητικό Κατασκευής Πλοίων: Όπως απαιτείται από το Κεφάλαιο II-1 της SOLAS, αυτό το πιστοποιητικό επαληθεύει την ασφαλή και ασφαλή κατασκευή πλοίου. Διάφορα έγγραφα πρέπει επίσης να συνοδεύουν αυτό το πιστοποιητικό, συμπεριλαμβανομένων κατασκευαστικών σχεδίων, σχεδίων ελέγχου ζημιών και τεχνικού φακέλου επίστρωσης, μεταξύ άλλων.
- Διεθνές Πιστοποιητικό Ραδιο-ασφάλειας Πλοίου: Το Κεφάλαιο IV της SOLAS απαιτεί από τα φορτηγά και τα επιβατηγά πλοία να μεταφέρουν κατάλληλο ραδιο-εξοπλισμό σε διεθνή ταξίδια. Αυτό το πιστοποιητικό επαληθεύει ότι ένα σκάφος διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό και ότι είναι σε καλή κατάσταση λειτουργίας.
- Πιστοποιητικό Διαχείρισης Ασφάλειας (SMC): Αυτό το πιστοποιητικό επαληθεύει ότι ένα πλοίο συμμορφώνεται με τον Διεθνή Κώδικα Διαχείρισης Ασφάλειας, ο οποίος περιγράφει πρότυπα για την ασφαλή λειτουργία και διαχείριση των πλοίων ενώ βρίσκεται στη θάλασσα. Το SMC διαρκεί για πέντε χρόνια, με την επαλήθευση της συμμόρφωσης να πραγματοποιείται μεταξύ του δεύτερου και του τρίτου έτους.
- Διεθνές Πιστοποιητικό Ασφάλειας Πλοίου (ISSC): Το ISSC επαληθεύει ότι ένα πλοίο συμμορφώνεται με τους κανονισμούς ναυτικής ασφάλειας που περιγράφονται στο Κεφάλαιο XI-2 της SOLAS και στο Μέρος Α του Διεθνούς Κώδικα Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων.